Sök:

Sökresultat:

6270 Uppsatser om Participatory Design - Sida 1 av 418

Participatory design in game design ? a study in collaboration and ownership

Denna studie berör områdena Participatory Design, speldesign samt idégenerering och syftar till att undersöka hur spelföretag interagerar med sina slutanvändare vid speldesign samt om Participatory Design kan användas i speldesign för att främja känslor av delaktighet och ägandeskap. Studien har genomförts med intervjuer och undersökningar i form av en analys av fyra svenska spelföretags hemsidor och sociala medier för att se på deras interaktion med sina slutanvändare vid speldesign, samt en Participatory Designworkshop. Resultaten från litteraturstudien och workshopen visar på att Participatory Design kan användas för att främja känslor av delaktighet och ägandeskap hos deltagarna. Vidare visar undersökningen av de svenska spelföretagen att interaktionen med sina slutanvändare över lag är låg. De slutsatser som studien visar på är att genom att erbjuda sina användare möjligheten att bli delaktiga och att interagera med spelföretaget så får man en aktiv och stimulerande miljö vilken gynnar både spelföretaget och deras slutanvändare. Vad gäller Participatory Design så visar studien att det är ett förhållningssätt som går att använda inom speldesign. Vidare så visar det också sig att, om behovet för att välja ut mellan flera olika metoder och tekniker inom Participatory Design uppstår, så är ett ramverk ett mycket användbart och hjälpsamt verktyg..

Tärnabymodellen

Det ha?r arbetet syftar till att underso?ka hur man integrerar sin slutanva?ndare i designprocessen fo?r att go?ra dem delaktiga i slutresultatet. Hur man kan fra?mja ka?nslan av delaktighet, stolthet och engagemang fo?r sin ort genom ett gemensamt skapande..

Chicago Area Project - ett exempel på hur deltagardemokrati kan genomföras?

There are lots of theories about participatory democracy, but rather few examples of how to create it in practice. In the 1930´s, scientists at the Chicago School, implemented some projects within the Chicago Area Project, with the aim to decrease the youth delinquency in the socio disadvantaged areas surrounding Chicago. In this thesis, I assess wether these projects, and in particular the one at the Russell Square Area, have some common features with the thoughts of two of the most famous participatory democrats, Carole Pateman and Benjamin Barber. My question is if the Chicago Area Project could be seen as an experiment in participatory democracy. I find that participatory democrats could benefit from the experiences of the Chicago Area Project.

Demokratisk innovation eller ett spel för gallerierna? : En demokratiteoretisk utvärdering av Participatory Budgeting i en svensk kommun

The aim of this thesis is to explore the institutional design of Participatory Budgeting (PB) in Sweden and how the design may contribute to realize central democratic goods. The study records the different PB experiences in Sweden and focuses on one particular case, which is the only case that successfully qualifies as a genuine PB-process according to international standards and definitions. To examine this, the following questions are asked: which municipalities in Sweden have implemented Participatory Budgeting? How can the institutional design of Participatory Budgeting be described and to what extent does it enable the realization of central democratic goods? To what extent does the institutional design enable the realization of the democratic goods inclusion, popular control, considered judgment and transparency? To what extent does the institutional design enable the realization of the institutional goods of efficiency and transferability?The study is based on an institutional theory of democracy. The method used is a mixed method ideal type analysis that combines document analysis, surveys and interviews.

Mitt Tärnaby

Detta examensarbete handlar om orten Tärnaby som i dagsläget står stilla i utvecklingen. Detta har bidragit till en negativ trend som snabbt sprider sig. Syftet med detta arbete är att jobba med Tärnaby med hjälp av en metod som heter Participatory Design - ett gemensamt skapande där jag och min klasskompis Hanna Weinmar har jobbat tillsammans med ortsborna för att hitta en lösning som passar och är relevant för dem och för Tärnaby. Detta arbete har resulterat i en hemsida som heter Mitt Tärnaby som har syftet att sprida Tärnabornas idéer och hjälpa dem att hitta samarbeten som kan förverkliga dessa tankar och idéer. Ett forum där de kan kommunicera med varandra, för att bygga upp Tärnaby och det som finns där idag med hjälp av varandra..

Gamers and Game Design: Incorporating Users in the Design Process

This paper deals with the difficulties of applying user-centered design practices as an independent developer, based on the visualization of a game concept in the form of a prototype. The aim is to evaluate the usability of user-centered design practices, specifically in the field of games development. Throughout this paper, I will give an account of the methods used for testing, as well as a review of previous research done in this field of study. Finally, I will end with a discussion regarding the pros and cons of user-centered design, as well as some thoughts about its importance in similar projects..

På ytan av interaktionsdesign : En undersökning om hur designen på en Microsoft Surface SUR40 applikation kan förbättras för flera användare

The purpose of this thesis is to examine and analyze how to improve the design of a Microsoft Surface SUR40 application. The application in focus was an interactive product browser developed by the company Spree, our external client. Spree is a multi-touch software provider, established in September 2010 and they expressed a need for suggestions for how to improve this application. Our work aimed at revealing how to make the application more suitable for several users and make it easier for them to interact simultaneously on the surface. From a qualitative standpoint we have examined how 17 users experienced the application.

Jordbro - världens finaste stad : en undersökning om involverande, design och involverande design med barn som deltagare

Detta är en undersökning kring sätt att arbeta involverande med barn. Inom en del av designfältet håller ett nytt förhållningssätt på att växa fram. Det är en designpraktik som utgår från brukarens position och som involverar brukaren som en fullvärdig deltagare i designprocessen redan från början. Området tillhör en engelskspråkig diskurs och benämns än så länge med sitt engelska namn:Participatory Design.Undersökningen utgår från frågeställningenHur kan man, med utgångspunkt i teorier om Participatory Design, forma arbetssätt för att involvera barn i designprojekt som rör deras närmiljö? Och vidare, genom den frågeställningen kommer undersökningen även att närma sig frågan: Hur beskriver barnen på Jordbro parklek sin närmiljö ur ett designperspektiv?Informanterna i undersökningen är barn som alla är bosatta i Jordbro som är en förort till Stockholm.

En studie av deltagardemokratiska experiment - trend eller verktyg?

The Swedish public inquiries and most of the political science advocate reforms in the spirit of participatory democracy to strengthen the democracy. Although it is striking how limited and narrow the scientific documentation is in analysing the effects of participatory democratic reforms. Still, many of the local governments in Sweden are reshaping their organisations according to the participatory democracy model. Is it a trend and a symbolic action or a veritable action of good-will of the politicians?The paper argues that the idea of participatory democracy has become popular and widely spread.

Uppföljningsverktyg för analys av användarloggar

In order to understand user behaviour and navigation patterns, user logging is today widely used in analysis and development of user interfaces. These user logs tend to be quite many and can contain a lot of different data. A big issue is how to process and display this data in a perspicuous way to the stakeholder. This study is about how to develop a prototype to handle this issue. It was solved by various methods from human-computer interaction.

Om önskvärdheten av svensk deltagardemokrati En analys av argument från åren 2000-2002

On the 17th of January 2002 the Swedish government presented a bill to theSwedish parliament, proposing ways of strengthening the Swedish democracythrough reforms for increased elements of participatory democracy. A publicreport on the state of the Swedish democracy had been released two years earlierwith similar enthusiasm for participatory democracy. However, the participatoryideals of these two documents were strongly criticised by a group of scholars.The aim of this thesis is to analyze and compare the arguments articulatedbetween the years 2000 and 2002 by the actors mentioned above, and to examinetheir relation to arguments concerning political participation, articulated bythinkers from previous times. By classifying the arguments into different groupsdepending on their content I find that both parties in the Swedish argumentationfocus on the effects of participatory democracy on political equality, on theefficiency of the political decision-making and the quality of the decisions beingmade, and finally on the personal character of the citizens. Among the argumentsarticulated by thinkers from previous times, similarities with the Swedishargumentation can be seen as well as important differences.

Participatory public art projects in run down residential areas - a discussion on how to run the process

Participation, public art and participatory public art as phenomenons and subjects have been studied and discussed. With interviews and observations as a base, we have studied projects and discussed participation, effect and quality in relation to these. Furthermore we have looked at how the participatory art processes work in Sweden and England. This essay seeks to discuss the process of participatory public art and to emphasize the elements contributing to the quality of this process. It is up to us as planners to recognize the possibilities for a qualitative place. To mediate between different interests, for example between politicians and stakeholders, between economics and quality, between the place and its users, between individuals and the community, and in our case between artists, users and the municipality. Public art has gone from being about the product, an art piece, to becoming more of a process, from non interactive to interactive. Participation ranges from receiving information to play an active part in the process. Four cases have been studied, taken both from Sweden and England, showing the diversity of processes connected to Participatory Public Art. From interviews conducted in Sweden and England information and thoughts have been received and they show a higher degree of use of participatory public art in England, and also a higher consciousness.

Svar på tal direkt : En studie om medborgerliga röster i ett deltagardemokratiskt samtal

The aim and research questions of this study are concerned about how, and what kind of, problems and subjects that citizens raise during verbal interaction with politicians and officials in the field of participatory democracy. The theoretical framework of the study dominates by theories with a positive approach towards participatory democracy, but there is also a broader discussion on the phenomenon?s strengths and weaknesses.The case in focus of the study is a specific phenomenon of participatory democracy created by the municipality of Växjö. The empirical material that is analysed is consisted of written text based on the verbal interaction from these meetings between citizens and politicians/officials.The outcome of the study shows that most of the verbal interaction was held between citizens and politicians/officials in a vertical direction and that a major part of the responsibility concerning the raised subjects is estimated to be in the hands of the latter part. In the light of under what circumstances the meetings are practised, the democratic and collective minded performance of the citizens is argued to be in good condition, despite the dominating vertical interaction and estimation of trust..

Användarmedverkan i traditionella systemutvecklingsmetoder

De problem som följer den traditionella systemutvecklingen är att det är många informationssystem som inte blir implementerade eller använda på grund av att användarna inte accepterat det nya informationssystemet, likaså är ofta projekten överbudgeterade och tidsöverskridande. En av orsakerna till detta är att användarna inte deltar aktivt under utvecklingsprocessen, vilket gör att systemutvecklarna inte får all den information de behöver för att utveckla ett informationssystem som motsvarar förväntningarna.I detta examensarbete undersöks om tillvägagångssättet Participatory Design (PD), som innebär att användaren aktivt deltar i hela utvecklingsprocessen, går att integrera med den traditionella systemutvecklingsansatsen, där utvecklingen sker med användarna som stöd till systemutvecklarna.Integrationen har gjorts genom att dels byta ut tekniker i systemutvecklingsmetoden SSADM och dels genom att kombinera SSADMs tekniker med PD-tekniker. Detta resultat har används tillsammans med intervjuer för att avgöra om PD-tekniker kan användas i alla traditionella systemutvecklingsmetoder. Resultatet av integrationen visar att det är möjligt att integrera PD-tekniker med den traditionella systemutvecklingsansatsen..

Finns det någon här som kan ha en teori om vad det hela kan bero på? : En netnografisk undersökning av diskussionsforumet på träningssajten Funbeat

The purpose of this study is to explore the Swedish site Funbeat which is a space dedicated to people who share an interest in exercising in general, and running in particular. By applying a netnographic analysis, I will investigate if Funbeat matches the criteria of a participatory culture and how the members manage to establish a collective intelligence within the community. In order to achieve this, I will analyze the interactivity between the participants which occurs in discussion threads concerning injuries related to running, in the sites discussion forum. The results will then be discussed in relation to previous research within the field for participatory culture, collective intelligence and interactivity.The outcome of the study revealed that Funbeat can be regarded as very good example of a participatory culture. By each member sharing their individual knowledge in matters regarding injuries, a collective intelligence was established.

1 Nästa sida ->